Demontage/montage zonnedak

Mijn sunroof zat (muur)vast.
Dat wil zeggen, hij wilde slechts een klein stukje open.
Na demontage van het hemeltje scheen alles weer te werken.
Dus wilde ik wel alles nakijken.



Het is mogelijk je sunroof dicht te draaien zonder de boel te slopen.
Op het hemeltje zit een witte/grijze dop.
Haal dit dopje weg door het voorzichtig op te wippen met een schroevendraaier.
Je ziet nu een geborgde moer. Binnen deze moer past een zeskant inbus.
Je kunt hiermee simpelweg het dakje dicht/open draaien.




Op de foto hierboven: De motor plus bedrading.
De stekker heeft slechts 4 draden. (bovenste pijl)
Twee draden voor de voeding van de motor zelf en 2 voor de limiet schakelaar.

De limiet schakelaar schakeld de motort uit, zodra er een pal tegen aan loopt.
De andere pijl geeft de plek van de moer weer waar de zeskant inbus sleutel op past.

De limiet schakelaar is denk ik de boosdoener,
 omdat deze alleen bij het openen de boel uitzet.(massa uitschakeld)
Om hier bij te kunnen moet het dakje eruit.
Heb ik mooi de kans de roest weg te werken aan de binnenkant.



Zo ziet het eruit zonder schuifdakje ;)
Nu kun je overal mooi bij de kleine roestplekjes op de hoeken.



Het schuifdakje, uit de auto.
Het rubber is sterk verweerd, er moet een nieuwe op.
De slangetjes op alle vier hoeken waren verstopt met prut.
Ze zijn erg belangrijk voor de afvoer van water. (De alternatieve weg is de auto in)
Ze raken vrij snel verstopt met bladeren en andere rommel.
Eenvoudig met de compressor doorblazen ;-)



Nieuwe (echte) Crx in 2004/2005?
De Garage
De feiten (engels)
Crx meet Crx
Crx extreme
Vtec (what te heck is that?)
Tasty Rides
Fix de sunroof